Thursday, December 26, 2013

sebelum tidur

hai guys opss...salam semua

sebelum tidur ni, nak jugak la menulis aka menaip kejap sebab semalam ada kan cakap kata nak tulis kalau berkesempatan. well as semua dah tahu drama Playboy Itu Suami Aku sudah melabuhkan tirainya (27/12/2013) lagi beberapa hari je nak masuk tahun depan (2014). Macam tak percaya je dah habis, yeala mula2 tengok macam slow je jalan ceritanya tapi bila dah pertengahan..eh3 best la pulak sampai rupa-rupanya roomate pun ikut sama. tapi tak sepenuhnya la compare tu orang yang tengah menulis ni. Laju je kalau bab ni.

well, since hari ni episod last. ada la sikit komen nak share. mula2 sekali memang best tapi entah la macam kelam kabut sikit. mungkin masa edit kot..hehehe (pandai2 je aku ni) Tapi overall drama Playboy Itu Suami Aku aka PISA ni best la pada saya. mana taknya dapat la tengok mcm mana playboy berubah jadi seorang yang betul2 menyayangi isterinya bila dah kahwin. lagi satu dah tambah la koleksi artis baru yang saya minat. Kalau nak tahu, dulu tak perasan pun hero drama ni even heroin dia. Hero dia tu (Fattah Amin) adalah sekali perasan berlakon masa drama Cinta Jannah. baik je watak dia time tu (jadi kwn pada aril....mungkin ada yang ingat dah kot..kalu tak ingat pergi tengok balik..hehehe). Yang heroin dia Nur Risteena memang tak pernah perasan pun sebelum ni dia berlakon..dalam PISA ni la baru perasan. Tahniah la both of you dah diperasan oleh saya. Hope sangat dapat tengok lagi lakonan mereka berdua ni. Sweet sangat kot. tapi sweet2 pun bukan betul pun (opps...yang ni masalah) 

well just nak kongsi sikit la lagu yang pernah keluar dalam PISA ni (kira nak promote la ni since dah stalker habis dah untuk carik lagu dalam PISA ni). Antaranya ialah:

1. Encik Mimpi- Rindukalah (main theme)
2. Utopia-Mencintaimu
3. The Adlys-Teman Tidurku
4. The Adlys- Kembali Untukku
5. Nas Adila- Maaf
6. Mohd Mentor- Segala (carik kat youtube ada dah)
7. Fattah Amin- Love (ni serius baru gila tapi sedap sangat)
8. Fattah Amin- Darjat (suka lagu ni)
9. Nas Adila- I love You(Jarang2 la dengar lagu ni.tak masuk dgn jiwa)
10. Malisa- Curiga (sama dengan no 9)
11. Sakura- ilu imu inu (carik youtube sudah)
12. Panic Room- Malam (lagu ni kat soundcloud Panic Room ada dan paling payah nak jumpa...since best2 selalu keluar..geram kot)
13- Eiko Shimamiya- Naruko No Hana (ringtone Afina)
14-YC- Racks (ringtone Adrian.. tapi entah ada pulak version W.A.R.I.S).
15. Mark Adam- Pencuri
16. Hyper Act- Ku tiba Lagi
17. Firman- Kehilangan (ngeh2 tak pernah keluar pun tapi ada la scene Adrian nyanyi untuk Fina)

dan lain2 lagi yang tak dapat dikenal pasti lagi contohnya lagu instrumental dalam cerita ni kena je tapi nak suggest la kat you all...cuba search lagu Rindukanlah tu dalam piano version punya...sedap sangat2 kot..rasa tenang je jiwa...hehehehe

tapi yang paling saya tak sangka Fattah Amin ni boleh nyanyi rupanya...sedap kot cuma sengau sikit but accepted for me...hehehe

ok PISA pun dah habis, tapi pada saya tak habis lagi...hahaha memang gila sikit dan susah nak accept cerita baru. Lepas PISA ni drama Ariana Rose pulak menyusul. apa yang boleh saya cakap, dia adaptasi novel jugak tapi tajuk novel tu The Wedding Breaker-Evelyn Rose penulis dia. Hero-Keith Foo (sepupu Irham waktu LYMA, korang tahu kan apa dia..hehehe) and Heroin- Fathia. So entah la kurang sikit kot interest nak tengok. mesti orang pelik dengan saya, pelakon Keith Foo and Fathia tu kan dah popular tapi asal tak excited nak tengok drama diaorang. Entah la, mungkin nak rest kot dari tengok drama. lagipun masa tengok PISA macam2 dah jadi sampai tak larat dah (nak pencen kejap)..so lepas ni layan la drama yang ada dalam koleksi antaranya PISA, Teduhan Kasih, Cinta Jannah, Love You Mr Arrogant,Setia Hujung Nyawa and Kampung Girl.

setiap drama yang ada dalam koleksi saya ni, ada cerita dia tersendiri dan sebab kenapa saya minat. kalau orang lain tak minat saya takada hal because i'm the one who interest...tak buang karen korang kan..hahahaha...

ok la next time saya akan post pulak ayat2 and scene yang best pada saya masa drama PISA plus lirik lagu kot..tengok la kalau rajin tapi bukan esok mungkin sabtu kot sebab nak focus untuk final exam minggu depan..so nak cuti la jap dari tulis blog ni. tengok angin la..kalau rajin..jadi panjang macam ni la...hahaha...

tangan ni pun dan penat dah..mata dah berat so.... it's time to say goodbye, goodnight and Salam guys..hope korang ceria2 selalu (mintak maaf kalau ada yang terasa dengan entri saya...tak ada niat pun...sob3)

No comments:

Post a Comment